Efektywność energetyczna wspierana przez SI

W centrach handlowych NEPI Rockcastle

Przemysław Wasiluk

Regional Property Manager

BIO Autora
42
NEPI Rockcastle, właściciel 15 centrów handlowych w Polsce, zdecydował się na pionierskie w branży FM podejście - wykorzystanie narzędzi AI w optymalizacji energetycznej zarządzanych obiektów.
43

Wykorzystanie kodów sztucznej inteligencji w centrach handlowych na dużą skalę to zupełna nowość w naszej branży. Po dokładnej analizie możliwości (na bazie opracowanych raportów Building Performance Analysis) zdecydowaliśmy się na szerokie wdrożenie rozwiązania, ponieważ gwarantuje ono zupełnie nowy poziom zarządzania centrami w czasie rzeczywistym. Dzięki analizie danych behawioralnych i odpowiednim dostosowywaniu pracy urządzeń do aktualnych wymogów i potrzeb, jesteśmy w stanie zapewnić optymalny komfort temperaturowy wszystkim osobom przebywającym na terenie centrów.

Przemysław Wasiluk,
Regional Property Manager W NEPI Rockcastle
44
ESG

Przeprowadzone testy pozwoliły wygenerować realne oszczędności nie tylko w wymiarze zużytej energii, lecz także w sprzęcie. Wdrożenia przekroczyły zakładane efekty.

Testy w CH Karolinka wykazały oszczędności na poziomie 16% energii cieplnej i aż 71% energii elektrycznej w odniesieniu do roku 2022, przy uwzględnieniu pracy 2 układów wentylacyjnych, co przekroczyło założenia.

45