Rafał Baranowski

Prezes Zarządu / CEO Atalian Poland

BIO Autora

Zintegrowane podejście do zarządzania obiektami i zrównoważonego rozwoju

Strategia zrównoważonego rozwoju to już nie wybór, lecz obowiązek i konieczność

Maria Swoboda-Stępniewska

Atalian Poland - Key Account Manager

BIO AUTORA
OTWÓRZ BIO AUTORA
72

Strategia zrównoważonego rozwoju to już nie wybór, lecz obowiązek i konieczność.

Każda szanująca się firma buduje swoją wartość, rozpatrując ją nie tylko w kontekście stricte biznesowym, lecz także ekologicznym, etycznym i społecznym. Oczekują tego bowiem obecnie klienci, pracownicy, inwestorzy.

Oczekuje tego Planeta.

73

Rola Firm FM we Wdrażaniu Strategii Zrównoważonego Rozwoju

  1. Efektywność energetyczna: Termomodernizacja, instalacje OZE, audyty energetyczne.
  2. Gospodarka wodna: Instalacje do oszczędzania wody (woda szara, zbiorniki deszczowe).
  3. Zero Waste i recykling: Ograniczanie zużycia plastiku, promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, segregacja odpadów.
  4. Oszczędzanie zasobów: IT i digitalizacja, zmniejszenie zużycia papieru, energooszczędne oświetlenie.
  5. Wsparcie dla ekosystemów: Zielone dachy, nasadzenia roślin, instalacje dla owadów i ptaków.

Czy wiedziałeś, że …

nieruchomości odpowiadają za ponad 35% globalnej emisji CO2, stąd konieczność wdrażania ekologicznych rozwiązań przez właścicieli i zarządców.

74
Zarządzanie

Zintegrowany model FM może znacząco wpłynąć na uproszczenie procesów i ograniczenie kosztów w dużych organizacjach. Wdrożenie takiego modelu, choć wymagające czasu, może przynieść oczekiwane korzyści, co potwierdzają opinie naszego klienta, który ceni sobie pełne odciążenie operacyjne i stabilność procesu zarządzania powierzonymi nam procesami. Kluczowa jest stała komunikacja na linii klient – firma FM, regularne przeglądy realizacji kontraktu oraz elastyczność w formułowaniu i aktualizowaniu oczekiwań. Tak właśnie działa to w naszym przypadku – właściwa komunikacja, zrozumienie potrzeb naszego klienta z dużą dozą elastyczności, a także partnerskie podejście naszego klienta i zrozumienie naszych celów biznesowych.

75